Rate this post

Fotografia jest szczególną formą przekazu informacji o produkcie lub usłudze. Wykorzystywana jest coraz częściej w katalogach produktowych, merchandisingu oraz reklamie. Wynika to z faktu coraz większych możliwości fotografii w zakresie wpływu jako formy wizualnej na odbiorcę. Obraz fotografowany jest statyczny, a zadaniem fotografa jest uchwycenie pewnych jego atrybutów i przedstawienie w atrakcyjnej formie. Wszak odbiorca najczęściej jest wzrokowcem i uwagę zwraca także na estetykę i kompozycję zdjęcia. Fotografia reklamowa obecna jest na co dzień w naszym życiu i w dużym stopniu je kształtuje oraz wpływa niejednokrotnie na decyzje dotyczące zakupu tego, a nie innego produktu. Zdjęcie reklamowe musi spełniać pewne kryteria i nie jest żadną tajemnicą, że wiele czynników takich jak rozmiar zdjęcia, kolorystyka i proporcje przedstawianych obiektów ma duży wpływ na klarowność obrazu i jego odbiór. Nie dziwi zatem coraz większa popularność w zakresie wykorzystania tego typu fotografii w celach komercyjnych.